Partner serwisu
Drogi i autostrady

Nieudana próba usunięcia COVEC z polskiego rynku zamówień publicznych ?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
31-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Nieudana próba usunięcia  COVEC z polskiego rynku zamówień publicznych ?
Fot. Cohrda, morgue.com
Ministerstwo Skarbu Państwa chce zmienić zapisy o zamówieniach publicznych. Tym razem chodzi o artykuł 24, w którym miałby pojawić się zapis wykluczający z przetargów firmy, na które nałożono w przeszłości karę w wysokości co najmniej 5 procent wartości kontraktu. Okazuje się jednak, że na przeszkodzie stoi...konstytucja.

Zmiany w prawie o zamówieniach publicznych mają objąć przetargi o wartości powyżej 2 milionów złotych. Nieoficjalnie mówi się, że jest to pomysł na wyeliminowania z polskiego rynku firmy COVEC, która w czerwcu ubiegłego roku odstąpiła od kontraktu na budowę dwóch odcinków autostrady A2 o łącznej wartości 1,3 miliarda złotych.

Jak pisze „Dziennik Gazeta Prawna”, ministerstwo nie ukrywa, że „inspiracją” dla projektu zmian były problemy z COVEC. – Przesłanką przemawiającą za wnioskowaną zmianą był brak możliwości wykluczenia z zamówień publicznych w branży drogowej i energetycznej wykonawców, którzy nienależycie wywiązali się z zadania – wyjaśniał w czasie posiedzenia sejmowej komisji gospodarki  Marcin Grabski z Ministerstwa Skarbu Państwa.

Projekt skrytykowali przedstawiciele branży budowlanej uznając, że jest on nieprzemyślany. – Przed wprowadzeniem przepisu nie zrobiono analizy wpływu legislacji na rynek. Ministerstwo próbowało nie dopuścić Chińczyków do zleceń, ale przy okazji było gotowe wprowadzić rozwiązanie groźne dla całego sektora wykonawczego – twierdzi Rafał Bałdys ze Związku Pracodawców Budownictwa. – Zamawiający dostałby prawo do decydowania o być albo nie być danego wykonawcy na rynku – podkreśla.

Na razie pomysł MSP nie ma szans na realizację. 27 lipca Biuro Legislacyjne sejmu zakwestionowało zgodność planowanych zmian z konstytucją. Komisja gospodarki podjęła decyzję o usunięciu zapisu.

 

Całość arykułu
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5